Odd Molly, il marchio svedese dall’inconfondibile stile folk-cosmopolita, ha scelto le passerelle della Stockholm Fashion Week per festeggiare l’anniversario dei suoi primi 10 anni con una sfilata-evento per la presentazione della collezione Fall/Winter 2012-13.
Questa collezione è stata ispirata dalle popolazioni native delle Ande (Perù, Bolivia), dagli indiani Maya, dal Messico e dalla Cina. I colori sono etnici e accesi, come rossi sanguigni, bianchi peruviani (con tocchi di cognac), indaco preferibilmente accostato al bianco, toni del nero e colori polverosi, come il cipria.
La donna che sceglie Odd Molly è uno spirito libero e veste seguendo il proprio mood, mixato ovviamente al nostro ‘Sunday morning feeling’.
Odd Molly, the unmistakable folk-cosmopolitan style Swedish brand, has chosen the Stockholm Fashion Week to celebrate it’s 10 year anniversary, with a catwalk event in order to present its Fall/Winter 2012-13 collection.
This collection was inspired by the native Ande population (Perù, Bolivia), the indians in Maya, from Mexico and China. The colours are ethnic and bright, like blood red, peruvian white (with a touch of cognac), indigo preferibly matched with white, black and other powdery colours.
The woman who choses Odd Molly is a free spirit and who dresses according to her mood, obviously mixing it in with our “Sunday morninf feeling”.
Odd Molly è un’azienda svedese che disegna, vende e distribuisce moda. I prodotti Odd Molly sono venduti in 1.300 negozi in più di 40 nazioni nel mondo. Inoltre, Odd Molly attualmente possiede due concept store a Stoccolma e Copenhagen.
Odd Molly is a Sweden company who design, sell and sitribute fashion. Odd Molly clothes are sold in 1.300 shops and in more than 40 countries worldwide. Furthermore, Odd Molly owns two flagship concept stores in Stockholm and Copenhagen.
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