Milano, 27 marzo 2012 ,Glamour il mensile femmilnile di Condè Nast piu’ venduto in Italia, festeggia 20 anni e presenta una nuova esperienza di social shopping allo spazio citylife, location inusuale per una conferenza stampa: un vero e proprio appartamento, dotato di tutti comfort.
Anna Matteo, (vice president digital&technology) Paola Centomo (direttore Glamour) e Fedele Usai (senior vice president advertising&branded solution) i relatori.
Nasce Glamour Personal Shopper sul web, una perfetta integrazione tra il giornale, il mobile e le piattaforme di social network. Un’esperienza unica per l’utente intorno al tema dello shopping più glamorous. Per la prima volta giornale, applicazione mobile e web sono interconnessi in un unico prodotto digitale.
Oggi Glamour festeggia il suo compleanno facendo un regalo innovativo e unico alle sue lettrici. Il numero celebrativo di aprile ha in copertina Monica Bellucci, apparsa per la prima volta sulla cover del magazine nel 1995, quando, ancora modella, studiava per diventare attrice. Oggi è la fotografa Ellen Von Unwerth a ritrarla in atteggiamenti insoliti e festosi, in un appartamento parigino, alle prese con la torta di compleanno di Glamour.
“Glamour, che ha sempre puntato sulla comunicazione innovativa, sceglie ora un approccio ancora più concreto, e davvero contemporaneo: è Glamour Personal Shopper, un incontro inedito tra la redazione e le users giocato in maniera completamente social, con un’attenzione nuova alle città, piccole e grandi che siano”: queste le parole del Direttore Paola Centomo.
Come fare a trovare il negozio più alla moda della città in cui si vive? Quali sono i MeetUp da non perdere, gli eventi più cool nelle diverse aree d’Italia? Dove sono gli swap party più interessanti? Glamour.it risponde con le “Fashion Angels”, nuove figure di riferimento del mondo di Glamour che – distribuite in tutta Italia – interagiranno con le user, proponendo i propri look e daranno informazioni locali sul mondo dello shopping. Tra l’altro, chiunque dimostrerà di avere stile e farà attività interessanti, attirando i like della community, potrà avere lo status di Fashion Angel dalla redazione e, comunque aggiudicarsi dei badge e salire in classifica.
La piattaforma digitale di Glamour è stata pensata per essere interattiva ai massimi livelli: i look postati dalla redazione e quelli delle user (che si parli di oggetti appena acquistati, del proprio guardaroba, o semplicemente di oggetti del desiderio) saranno segnalati, commentati e condivisi in rete; non solo, anche le attività svolte sui principali social network come Instagram e Twitter compariranno sul profilo delle utenti. Insomma, Glamour.it aprirà gli armadi delle shopaholic d’Italia, che avranno finalmente uno spazio utile e molto divertente per condividere la loro passione e trovare amiche affini per stile e vicinanza geografica.
“Glamour Personal Shopper è un prodotto unico sul mercato: per la prima volta le dimensioni “on off” e il territorio convivono armonicamente al fine di favorire l’animazione e il sell-out nei punti vendita dei nostri clienti. Investire in prodotti sempre più evoluti e vicini al consumatore è per Condé Nast il modo di stare al fianco dei propri clienti in un momento in cui, in generale, la fiducia del consumatore non sta registrando il massimo storico”.
“Glamour Personal Shopper è un prodotto unico sul mercato: per la prima volta le dimensioni “on off” e il territorio convivono armonicamente al fine di favorire l’animazione e il sell-out nei punti vendita dei nostri clienti. Investire in prodotti sempre più evoluti e vicini al consumatore è per Condé Nast il modo di stare al fianco dei propri clienti in un momento in cui, in generale, la fiducia del consumatore non sta registrando il massimo storico”.
Tantissimi auguri a Glamour e a questo nuovo e innovativo progetto.
Milan, 27 March 2012 ,Glamour the bestselling feminine monthly by Condè Nast celebrates 20 years and presents a new experience of social shopping at the citylife. An unusual location for a press release: a real apartment, equipped with all home comforts.
Anna Matteo, (vice president digital&technology) Paola Centomo (direttore Glamour) e Fedele Usai (senior vice president advertising&branded solution) the relators.
Glamour Personal Shopper is created on the web, the perfect integration between newspaper, mobile phone and social network. A very unique experience for the user which is all focused around the theme of shopping. For the very first time, newspaper, mobile applications and web are interconnected in one, digital product.
Glamour Personal Shopper is created on the web, the perfect integration between newspaper, mobile phone and social network. A very unique experience for the user which is all focused around the theme of shopping. For the very first time, newspaper, mobile applications and web are interconnected in one, digital product.
Today Glamour celebrates its birthday giving its readers an innovative and unique present. The celebratory April edition boasts Monica Bellucci on its cover, her first time appearing on the cover being in 1995, when she was still a model and studying to be an actress. Today it is the photographer Ellen Von Unwerth to immortalise her in un common and joyous poses, in a Parisian apartment, getting to grips with the Glamour birthday cake.
“Glamour, who has always focussed on an innovative means of communication, now chooses and even more concrete and contemporary approach. It is Glamour Personal Shopper, an inedited meeting between the editorial staff and its users, very much a game and completely social. But paying close attention to cities, big or small as they may be.” Words by the Director Paola Centomo.
How can you find the trendiest shop in your city? Which are the Meet-Ups to not miss out on and the coolest events all over Italy? Where are the most interesting swap parties? Glamour.it gives you the “Fashion Angels”, new reference points for the world of Glamour, which, distributed all over Italy, will interact with the user, proposing new looks and giving local information on the world of shopping. And moreover, whoever shows great style and interesting activities, attracting many like from the community, will be able to obtain the Fashion Angel status from the editorial office and hence be awarded with the badge and climb up the classifications ladder.
“Glamour, who has always focussed on an innovative means of communication, now chooses and even more concrete and contemporary approach. It is Glamour Personal Shopper, an inedited meeting between the editorial staff and its users, very much a game and completely social. But paying close attention to cities, big or small as they may be.” Words by the Director Paola Centomo.
How can you find the trendiest shop in your city? Which are the Meet-Ups to not miss out on and the coolest events all over Italy? Where are the most interesting swap parties? Glamour.it gives you the “Fashion Angels”, new reference points for the world of Glamour, which, distributed all over Italy, will interact with the user, proposing new looks and giving local information on the world of shopping. And moreover, whoever shows great style and interesting activities, attracting many like from the community, will be able to obtain the Fashion Angel status from the editorial office and hence be awarded with the badge and climb up the classifications ladder.
The digital Glamour platform was thought up in order to be interactive at all levels: the looks that are posted by the editorial office and by the users (if we talk of our latest buy or simply things we dream of having) will be pointed out, commented and shared across the network. Not only! Even the activities carried out on social networks like Instagram and Twitter will also appear on the users profile. Hence, Glamour.it will open up the wardrobes of italian shopaholics, who will finally have the possibility of having a useful and fun space where to share their passions and find friends related to either style of geography.
“Glamour Personal Shopper is a unique product on the market: for the first time the “on off” dimension and the territory live harmoniously together to favour the promotion and sell-out in our client’s stores. It is Condè Nast’s prerogative to invest in evoluted products and stay close to its consumers, in a moment when the consumer’s faith is not at its best”.
Our best wishes to Glamour and to this new and innovative project.
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo André Lucat – SGP
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Photo Marcella Milani
Jenny Keul “thechictrotter”
Camilla Gullà “camilla’s secret’s”
Photo André Lucat – SGP
Photo Marcella Milani
Photo André Lucat – SGP
Paola Centomo (direttore di Glamour), Anna Matteo (vice president Digital & Technology Condé Nast), Fedele Usai (senior vice president Advertising & Branded Solutions), Giampaolo Grandi (Presidente e Amministratore Delegato Edizioni Condé Nast spa) Photo André Lucat – SGP
Mi trovate su Glamour Personal Shopper come Fashion Angel per la città di Pavia e Provincia. Scoprite i miei consigli per lo shopping, i negozi più cool e i meet-up della zona da non perdere, vi aspetto !
Thanks to Paola Centomo
Thanks to Laura Piva
Thanks to Mara Vitali Comunicazione, Monica Ripamonti, Simonetta Radice
Photo Marcella Milani e André Lucat – SGP